To klient decyduje czy chce otrzymać powiadomienie natychmiast po wystąpieniu awarii, czy dopiero gdy awaria trwa dłużej niż określony czas. Przesyłamy informacje przez wybrany kanał komunikacji: SMS, e-mail, Gadu-Gadu, Jabber lub webservice. Można zdefiniować dowolną ilość adresów i numerów do powiadomień oraz wybrać dowolny z kanałów informacyjnych. Dodatkowo funkcja trybu cichego pozwala na przerwę w wysyłaniu powiadomień w określonych porach doby.
Monit24.pl udostępnia rozbudowane informacje diagnostyczne dotyczące wykrytego problemu, między innymi są to:
Dzięki temu, że nasi klienci mają wgląd w nagłówki i kod HTML strony z momentu wystąpienia awarii, nie muszą prosić swoich użytkowników o dodatkowe informacje co pojawiło się w przeglądarce. Nagłówki odpowiedzi serwerów pomagają w diagnozie który z serwerów dostarczał nieprawidłowy content, co jest szczególnie przydatne w złożonych systemach webowych z wieloma serwerami aplikacji i loadbalancerami.
Raporty okresowe przesyłane na e-mail lub dostępne w panelu on-line dają podstawę do weryfikacji umów Service Level Agreement, dostarczając rzetelnej informacji na temat dostępności poszczególnych monitorowanych witryn i średniego, całościowego Service Level jak i z podziałem na stacje monitorujące. Dodatkowo raporty umożliwiają wgląd jakie błędy najczęściej występują w danym przedziale czasu i w których godzinach doby.
Wykresy szybkości działania serwisów ukazują dokładnie z podziałem na lokalizacje jak szybko działają badane serwisy.
Wykresy wodospadowe dla plików HAR zapisywanych w trakcie monitorowania umożliwiają dokładną analizę czasów ładowania się strony i poszczególnych jej elementów. Podział na wszystkie fazy pobierania (odpytanie DNS, połączenie, wysyłanie, oczekiwanie i odbieranie) daje obraz gdzie znajduje się wąskie gardło i która faza requestu http była w danym momencie problematyczna. Dane te dostępne są od momentu rozpoczęcia monitorowania, a więc można analizować również historyczne zdarzenia.
Umowy SLA z klientami gwarantujące dostępność na poziomie 99,99% wymagają natychmiastowej reakcji na ewentualne zdarzenia. Monit24.pl natychmiast przesyła informację o awarii wraz z danymi diagnostycznymi, pozwalając na szybsze usunięcie problemu.
Konrad Grzybowski
Architekt rozwiązań wysokiej dostępności K2 Internet S.A.
Ciągle doskonalimy usługi świadczone naszym klientom, ważnym narzędziem w tym procesie jest system zewnętrznego sprawdzania dostępności naszych serwerów Monit24.pl.
Grzegorz Piszczek
Członek zarządu, dyrektor IT, Netart S.K.A.
Utrzymanie i zagwarantowanie wysokiej dostępności portalu internetowego wymaga zastosowania dokładnego monitoringu wewnętrznej infrastruktury IT, jak i zewnętrznego monitorowania serwisów z wielu lokalizacji i łącz internetowych. Dzięki usłudze Monit24.pl Dział Administratorów Onet.pl zyskał narzędzie rzetelnego monitorowania serwisów z zewnątrz.
Paweł Czarny
Kierownik Działu IT Onet.pl
Zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług wymaga ciągłego monitorowania dostępności i szybkości działania naszych systemów bankowości elektronicznej. Dzięki usłudze monitoringu, przygotowanemu wspólnie z Monit24.pl, mamy pewność, że jakość działania i dostępność serwisów BZWBK24 jest zawsze na najwyższym poziomie.
Tomasz Wasielewski
Kierownik Zespołu BZWBK24 Pion Wspierania Biznesu / Obszar Rozwoju Systemów
Nasza firma korzysta z Monit24.pl od 2009 roku w zakresie monitorowania serwerów i aplikacji webowych udostępnianych swoim klientom, co umożliwia nam kontrolę nad infrastrukturą IT oraz ciągłe sprawdzanie poprawności działania naszych aplikacji udostępnianych w formie SaaS.
Krzysztof Mierkiewicz
Administrator IT
Gdy chodzi o wizerunek firmy, nie może być kompromisów. Dzięki Monit24.pl mam pewność, że nawet jeśli nasza strona ulegnie awarii, będziemy o tym wiedzieć natychmiast i usuniemy problem zanim zorientują się nasi klienci i inwestorzy.
Jakub Mazurkiewicz
Specjalista ds. marketingu Apator S.A.
Korzystamy z systemu Monit24.pl od 3 edycji Konkursu Złota Strona Emitenta. Stowarzyszenie wykorzystuje system w celu pomiaru dostępności i szybkości działania serwisów wszystkich spółek giełdowych - jednego z kryterium Konkursu, przewidzianym w I etapie oceny. Rozwiązanie wybrane zostało ze względu na rzetelność raportów i profesjonalizm specjalistów.
Mirosław Kachniewski
Prezes Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych